Skip to main content

IT Servicedesk Coördinator

IT Servicedesk Coördinator

In deze belangrijke en verantwoordelijke functie geef je leiding aan de servicedesk (skilled/ 1e en 2e lijns). Je focus ligt op het efficiënt functioneren van de servicedesk en de aansturing van de collega’s op een gemotiveerde en coachende manier.

Wat ga je precies doen?

Het Servicedesk team is verantwoordelijk voor de technische ondersteuning van de klant bij een storing of hulpvraag. In jouw rol als coördinator ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van de Servicedesk en borg je de gemaakte SLA-afspraken met de klant en interne KPI’s. Je werkzaamheden zijn:

  • Je zorgt middels persoonlijke coaching en begeleiding dat de medewerkers van het team zich ontwikkelen, voorziet hen in de scholings- en trainingsbehoefte en voert 1-op-1 gesprekken om te horen wat er speelt en waar de behoefte ligt;
  • Je verzorgt de dagstart, zorgt voor het wegnemen van aandachtspunten en weet wat er dagelijks speelt op de afdeling;
  • Je bewaakt de incidenten- en changevoortgang. Als aanspreekpunt voor medewerkers én operationeel management weet jij als geen ander wat er op de vloer speelt. Je weet in een hectische omgeving de juiste prioriteiten te stellen en zorgt ervoor dat alle collega’s weten wat hun rol is;
  • Je acteert als incident- en escalatiemanager bij prio 1 situaties en/of calamiteiten en staat stevig in je schoenen. Jij behoudt de rust, het overzicht en maakt snel maar heel bewust keuzes;
  • Je werkt zelf niet mee aan het oplossen van tickets en incidenten, maar zal bij een bezettingstekort of uit noodzaak wel bereid zijn om bij te springen indien de situatie daarom vraagt.

Welke ervaring neem je mee?

  • Enthousiasme en drive om iedere dag klaar te staan voor je collega’s. Je bent een echte teamplayer en gaat altijd samen voor het teamsucces;
  • Je bent gewend om in een hectisch omgeving te werken waarin verschillende belangen samenkomen. Je werkt gestructureerd en denkt in processen;
  • Klant- en servicegerichtheid staan bij jou op 1. Klantvriendelijk communiceren kent voor jou geen geheimen;
  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau en hebt bij voorkeur ervaring met het coördineren van een IT Servicedesk;
  • Je hebt kennis en ervaring met escalatie- en incidentmanagement;
  • Omdat we werken met vertrouwelijke bedrijfsgegevens van externe klanten vragen wij je een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) te overleggen. 

Wat bieden we jou?

Een verantwoordelijke en belangrijke functie waarin je het team met 8 Servicedesk collega’s begeleid, je streeft naar (zelf)ontplooiing en inspireert collega’s om hun kennis te delen en te verbreden. Naast de interne coördinatie ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Servicedesk en bewaak je de incident- en changevoortgang. Kortweg: een diverse functie met veel verantwoordelijkheid.

Arbeidsvoorwaardelijk bieden wij je: 

  • Een fulltime dienstverband met goede arbeidsvoorwaarden:    
    • 26 vakantiedagen met de optie om er nog een paar extra bij te kopen indien je net dat weekje langer weg wilt! 
    • Onkostenvergoeding 
    • Laptop
    • Iets nodig om jouw werkzaamheden nog beter uit te kunnen voeren? Wij faciliteren dit graag in overleg! 
  • We bieden je in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden. Daarbij spreken we de intentie uit bij verlenging te kiezen voor een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd; 
  • Een marktconform salaris op basis van je opleiding, kennis en ervaring. 

Wat we aan jou leren

We vinden het belangrijk dat je met ons mee groeit en werk doet waar je blij van wordt! 
In je rol krijg je, tijdens werktijd voldoende ruimte om je skills up to date te houden.

We bieden je volop mogelijkheden om jezelf door te ontwikkelen en (technische) trainingen en opleidingen te volgen. Deze worden in bijna alle gevallen betaald door e-Quest. Het volgen van een opleiding in combinatie met jouw werkzaamheden is ook bespreekbaar. 

Hier kom je te werken

📍 Schootense Dreef 33, Helmond

Het e-Quest centrale servicedeskteam is gevestigd in Helmond. Dit is een nieuw (2019) kantoorpand.

Dit pand is eigendom van e-Quest, maar te groot voor jou en je 40 collega’s op deze vestiging. Er zijn meerdere bedrijven gevestigd, dit zorgt voor leuke en afwisselende gesprekken bij de koffiecorner. 

Het team

Het servicedeskteam bestaat uit 8 jonge Servicedesk collega’s die alle klanten van e-Quest faciliteren vanuit ons kantoor in Helmond. Jouw coachende positie zorgt ervoor dat het team en alle individuen daarbinnen groeien en ontwikkelen. Wil je bij ons binnenkijken? Een beeld krijgen van je eerst werkdag? Of meer horen over e-Quest: bekijk dan onze video: 

Over e-Quest

Wij zijn een snelgroeiende, vernieuwende IT-dienstverlener met vestigingen in Helmond, Veghel en Venlo. Voor deze groei zijn we inmiddels al 5 keer beloond met de FD Gazellen Award. Met een team van 90 medewerkers wordt de IT-dienstverlening voor bedrijven in en rondom regio’s de Peel-, Meierijstad en Venlo met veel enthousiasme ingevuld. Wij faciliteren onze klanten op het gebied van werkplek automatiserings-, datacenter-, glasvezel- en cybersecuritydiensten. Deze combinatie van IT-diensten maakt ons uniek en stelt ons in staat om altijd een flexibele oplossing te faciliteren zonder afhankelijkheid van derden.

Direct solliciteren

Lijkt je dit wat? Solliciteer dan nu!
Vul hieronder jouw gegevens in en voeg jouw CV toe. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input

Ik solliciteer voor de functie van:

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input